vasárnap

44 OLDAL KRIMI - TÖLTSD LE!

Forrás: Fortepan.hu (Wirthmann Julianna)

Keresztrejtvényben üzente meg öngyilkossága okát? - Markovics Izidor detektív élete ezzel az Urbanlegends.hu bejegyzéssel kezdődött. Egy ismerősömben merült föl a kérdés, miért is nem írok én ebből novellát. És valóban, semmi okom nem volt arra, hogy ne írjak. Úgyhogy írtam.

Miközben a "nem szerethető főhős" kérdéskörén is ekkoriban kezdtem el problémázni.

Egyébként is viszket a tenyerem a "szerethető" jelzőtől (ami szerintem részben az indokolatlan kritikai maszatolás szinonimája), a kérdés lényege pedig, hogy milyen veszélyei vannak egy ún. antihős kinevezésének. Dávid Veron életre gyúrásakor még őszintén féltem attól, hogy egy erkölcsi alapállását tekintve kifogásolható szereplőt nem fogad el hősként a reménybeli olvasók többsége. (Tudom, tudom, olvasója válogatja.) A szerethetőség elvárása a nőalakokat illetően különösen súlyos, és - ami még súlyosabb - nem csak a fikciós világban öl, butít és dönt nyomorba.*

Időközben öregebb lettem, aminek az ősz hajszálak mellett az is hozadéka, hogy kevésbé félek az olvasói/kritikusi reakcióktól, egyszersmind a türelmem is egyre kurtább. Az Arkangyal éjjel főhőse részemről híven dokumentálja a "szerethetőség" (blöá) feltételének egyáltalán nem kockázatmentes feladását. Igen, voltak olvasók, akik hangosan idegenkedtek az Arkangyal antihősének megkérdőjelezhető moráljától: lehet-e szurkolni vagy akár együtt érezni egy efféle figurának, figurával? Az idegenkedés persze az olvasó szíve joga, nem is az olvasókat akarom megváltoztatni, hanem tőlük függetlenül én változtam meg, és ez nyomot hagy a regényeimen is.

Markovics Izidor alakja az Arkangyal előtt született. Mondhatni, az antihősség tesztje volt ő. Azt gondoltam ugyanis, novellában bátrabban kísérletezhetek. Mivel azonban Markovics és a történelmi környezet továbbra is érdekelt, írtam még egy novellát, aztán még egyet. Mindhárom történet 1926-ban játszódik, Budapesten, és mindháromnak Markovics a főhőse. A Scribd számlálója szerint összesen ötezernél is többen olvasták ezeket a bűnügyi sztorikat, ezért is gondoltam, hogy összecsomagolom őket, hátha praktikusabb ily módon a letöltés.

A kisregény méretű, 14 ezer szavas Markovics-gyűjteményt, amit szimplán Budapest 1926-nak kereszteltem, innen lehet letölteni (Google Drive linkek):

Jó olvasást!**

*Tehát olyan, mint Piszkos Fred rokonszenve.
**A szövegek szerkesztő és korrektor közreműködése nélkül készültek, az olvasások száma viszont arra utal, így is élvezhetőek. (Ami egyáltalán nem azt jelenti, hogy a fenti szakemberek munkája nélkülözhető volna általánosságban.)

5 megjegyzés:

bill írta...

Letöltöttem, köszönöm.

Pikszi írta...

Igazán nagyon szívesen.

rheinfuss írta...

Köszönöm szépen, megolvasom.

Pikszi írta...

Szívesen, valamint remélem, nem okoz maradandó károsodásokat.

FeHér AlpHréd írta...

Nem tudom letölteni, máshonnan nem lehet? nincs Google Drive-om.
FeHér AlpHréd

FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál

www.toptipp.hu


Segíts!!! e-mail címünk: telephant@toptipp.hu